Zarządzanie zespołami rozproszonymi
[MA10]
Jednym zdaniem
Szkolenie na temat zarządzania zespołami, których członkowie nie pracują w tym samym miejscu.
Opis szkolenia
79% członków zespołów rozproszonych twierdzi, ze największym wyzwaniem jest dla nich ograniczone tempo budowania relacji w zespole (The Virtual Teams Survey Report).
Podstawowymi obszarami, w jakich mogą pojawiać się kłopoty w zarządzaniu zespołem rozproszonym są trudności komunikacyjne i niesprecyzowany kierunek działań.
Uczestnicy szkolenia poznają cały proces komunikowania się z zespołem rozproszonym. Dowiedzą się określać zasady współpracy, ustalać cele, monitorować wyniki, odbierać zadania itp.Zostaną również przygotowani do korzystania z narzędzi komunikacyjnych (w tym aplikacji komputerowych), aby umacniać więź z zespołem poprzez ciągłą i efektywną komunikację.
Omówimy sposoby na zbudowanie więzi, zaufania i radzenia sobie z poczuciem izolacji w zespole rozproszonym. Przeanalizujemy problemy, z jakimi spotykają się członkowie zespołów i postaramy się wypracować najlepsze metody na przyszłość.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak zbudować możliwie najlepiej współpracujący ze sobą zespół rozproszony.
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie jest skierowane do:
menedżerów zespołów rozproszonych
osób zarządzających zespołami projektowymi
Cele szkolenia:
poprawa komunikacji „w górę” oraz „w dół” organizacji
poprawa jakości zarządzania ludźmi w firmie
ugruntowanie dobrej kultury organizacyjnej
zmniejszenie liczby konfliktów w firmie
zmniejszenie rotacji personelu a zwłaszcza tzw. niezapowiedzianych odejść z pracy
Korzyści:
Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli:
jak inspirować i motywować pracowników w zespole rozproszonym
jak delegować zadania w takim zespole
jak pokonywać bariery komunikacyjne i sytuacje kryzysowe w zespole
rozproszonym
w jaki sposób budować zaufanie i poczucie więzi?
jak przeciwdziałać mechanizmowi „my – oni”
jak często komunikować się z zespołem – w zależności od jego specyfiki
jakie aplikacje komputerowe mogą wesprzeć zarządzanie komunikacją,
delegacją odpowiedzialności, procesami i projektami w zespołach rozproszonych
Stosowane metody:
odgrywanie scenariuszy,
analiza autentycznych problemów kadry kierowniczej – na przykładach
ćwiczenia praktyczne,
dyskusja moderowana
Informacje organizacyjne
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00
Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.