Prawo ochrony konkurencji
[MB07]
Jednym zdaniem
Tajemnica przedsiębiorstwa i zakaz konkurencji – kogo i w jaki sposób chroni prawo ochrony konkurencji.
Opis szkolenia
Coraz częściej spotykamy się z nieodpowiednim stosowaniem zasady dobrej konkurencji, a niekiedy nawet wychodzeniem poza reguły prawne.
Jednym z najczęstszych czynów nieuczciwej konkurencji jest bezprawne wykorzystywanie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa. Cenne informacje, które decydują o przewadze konkurencyjnej firm, bardzo często są bezprawnie wykorzystywane przez odchodzących pracowników czy zleceniobiorców, w interesie własnym lub konkurentów.
Zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa konkurencji oraz skutków naruszenia przepisów prawnych dotyczących jego ochrony, jak również roli mediów społecznościowych, wpływających na konkurencyjność przedsiębiorstwa, to ważny element w zarządzaniu organizacją.
Ważnym jest, aby zrozumieć, jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa przed naruszeniem oraz jakie roszczenia przysługują w razie jej naruszenia, także wówczas, gdy nie zawarto umowy o zakazie konkurencji.
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie skierowane jest do:
• właścicieli firm,
członków zarządów,
osób bezpośrednio zaangażowanych w prowadzenie biznesu,
pracowników departamentów podatkowych,
pracowników departamentów compliance,
pracowników działów ryzyka operacyjnego,
wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z zakresu prawa ochrony
konkurencji.
Cele szkolenia:
zdobycie wiedzy na temat tego, co to jest tajemnica przedsiębiorstwa- co ją stanowi,
zdobycie wiedzy dotyczącej przepisów polskich i unijnych związanych z ochroną konkurencji,
zdobycie wiedzy na temat kompetencji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta,
zdobycie wiedzy jak bronić się przed nieuczciwymi pracownikami i konkurentami,
nauka, w jaki sposób bronić się przed kradzieżą informacji,
nauka tworzenia w firmie prawa dotyczącego tajemnicy
przedsiębiorstwa,
zdobycie wiedzy czy i jak stosować umowy o zakazie konkurencji,
nauka jak postępować w razie odejścia kluczowego pracownika,
zdobycie wiedzy jak postępować w razie naruszenia tajemnicy
przedsiębiorstwa lub zakazu konkurencji,
zdobycie wiedzy o ważności mediów społecznościowych w ochronie
konkurencji.
Korzyści:
Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli:
• co to jest tajemnica przedsiębiorstwa,
jakie są różnice pomiędzy tajemnicą przedsiębiorstwa a zakazem konkurencji i innymi prawami własności intelektualnej,
w jaki sposób stworzyć prawa tajemnicy przedsiębiorstwa oraz jakie są jego prawne i techniczne sposoby zabezpieczenia,
jakie są rodzaje informacji, które mogą być chronione jako tajemnica przedsiębiorstwa,
jakie są ryzyka prawne i biznesowe w myśl ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
jakie mogą być naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa i inne czyny nieuczciwej konkurencji związane z kradzieżą informacji,
jaka jest odpowiedzialność cywilna i karna za naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
jaką rolę odgrywają media społecznościowe w organizacji, w kontekście tajemnicy przedsiębiorstwa, jak i nieuczciwej konkurencji,
jakie są zasady korzystania z mediów społecznościowych, w kontekście tajemnicy przedsiębiorstwa, jak i nieuczciwej konkurencji,
jak ważna jest reputacja online.
Stosowane metody:
analiza autentycznych problemów na przykładach,
ćwiczenia praktyczne,
dyskusja moderowana.
Informacje organizacyjne
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00
Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.