Budowanie trwałych relacji biznesowych [SA06]
Jednym zdaniem
Jak budować dobre i trwałe relacje z klientami w biznesie.
Opis szkolenia
Sprzedaż to głównie nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji, które stanowią podstawę większości udanych działań biznesowych. Nasze sposoby zachowania, reakcje, etykieta, umiejętność odnalezienia się w różnych sytuacjach, szacunek dla różnic kulturowych, stanowią niezwykle ważny element budowania relacji interpersonalnych, tak istotnych w świecie biznesu.
Celem szkolenia jest podniesienie umiejętności interpersonalnych uczestników w zakresie budowania relacji biznesowych na wyższy poziom. Dzięki zrozumieniu mechanizmów budowania relacji (według M. Knappa) każdy łatwiej zidentyfikuje swój obszar do rozwoju.
Szczegółowo omówiony zostanie mechanizm budowy porozumienia (rapport), najistotniejszy w procesie budowania trwałej relacji i fundamentalny dla udanej sprzedaży.
Podczas szkolenia omawiamy również praktyczne aspekty drobnych, ale ważnych elementów jak:
- budowanie relacji poprzez kanały online
- wykorzystanie LinkedIn do nawiązywania i rozwoju relacji
- przechodzenie na „Ty”
- posiłki z klientami
- dotrzymywanie słowa w drobnych sprawach
- prezenty okolicznościowe
- imprezy integracyjne
Uczestnicy utrwalą nowe umiejętności w trakcie ćwiczeń praktycznych.
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie jest skierowane do:
- wszystkich handlowców
- kadry menedżerskiej
- innych pracowników kontaktujących się kluczowymi klientami
Cele szkolenia:
- wzrost sprzedaży;
- zwiększenie wzajemnych relacji z najważniejszymi klientami firmy;
- poprawa przewidywalności biznesu;
- podniesienie umiejętności zarządzania sprzedażą do klientów strategicznych.
Korzyści:
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- wiedzieli, jak bada się satysfakcję klientów ze współpracy;
- rozumieli zasady i narzędzia pracy KAMa (menedżera klienta kluczowego);
- rozumieli proces budowy relacji, a zwłaszcza porozumienia (raport);
- potrafili stosować w praktyce metody budowy i rozwoju relacji;
- odświeżą zasady autoprezentacji, prowadzenia spotkań biznesowych oraz prowadzenia rozmów na poziomie C-Level.
Stosowane metody:
- odgrywanie scenariuszy,
- dyskusja moderowana,
- analiza autentycznych problemów – na przykładach zaczerpniętych z życia.
Informacje organizacyjne
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00
Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.