Budowanie trwałych relacji biznesowych [SA06]

Jednym zdaniem

Jak budować dobre relacje z klientami w biznesie.

Opis szkolenia

Sprzedaż to głównie nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji, które stanowią podstawę większości udanych działań biznesowych. Nasze sposoby zachowania, reakcje, etykieta, umiejętność odnalezienia się w różnych sytuacjach, szacunek dla różnic kulturowych, stanowią niezwykle ważny element budowania relacji interpersonalnych, tak istotnych w świecie biznesu.

Celem szkolenia jest podniesienie umiejętności interpersonalnych uczestników w zakresie budowania relacji biznesowych na wyższy poziom. Dzięki zrozumieniu mechanizmów budowania relacji (według M. Knappa) każdy łatwiej zidentyfikuje swój obszar do rozwoju.

Szczegółowo omówiony zostanie mechanizm budowy porozumienia (rapport), najistotniejszy w procesie budowania trwałej relacji i fundamentalny dla udanej sprzedaży.

Podczas szkolenia omawiamy również praktyczne aspekty drobnych, ale ważnych elementów jak:

  • budowanie relacji poprzez kanały online
  • wykorzystanie LinkedIn do nawiązywania i rozwoju relacji
  • przechodzenie na „Ty”
  • posiłki z klientami
  • dotrzymywanie słowa w drobnych sprawach
  • prezenty okolicznościowe
  • imprezy integracyjne


Uczestnicy utrwalą nowe umiejętności w trakcie ćwiczeń praktycznych.

Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia

Szkolenie jest skierowane do:

  • wszystkich handlowców
  • kadry menedżerskiej
  • innych pracowników kontaktujących się kluczowymi klientami

Cele szkolenia:

  • wzrost sprzedaży,
  • zwiększenie wzajemnych relacji z najważniejszymi klientami firmypoprawa przewidywalności biznesu,
  • podniesienie umiejętności – zarządzania sprzedażą do klientów strategicznym.

Korzyści:

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • wiedzieli jak bada się satysfakcję klientów ze współpracy,
  • rozumieli zasady i narzędzia pracy KAMa (menedżera klienta kluczowego),
  • rozumieli proces budowy relacji a zwłaszcza porozumienia (rapport),
  • potrafili stosować w praktyce metody budowy i rozwoju relacji, 
  • odświeżą zasady autoprezentacji, prowadzenia spotkań biznesowych oraz prowadzenia rozmów na poziomie C-Level.

Stosowane metody:

  • odgrywanie scenariuszy,
  • dyskusja moderowana,
  • analiza autentycznych problemów – na przykładach zaczerpniętych z życia.

Informacje organizacyjne

Liczebność grupy: 5-10
Liczba godzin i dni dydaktycznych: 8 godzin przez 1 dzień.