Budowanie trwałych relacji biznesowych [SA06]
Jednym zdaniem
Jak budować dobre relacje z klientami w biznesie.
Opis szkolenia
Sprzedaż to głównie nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji, które stanowią podstawę większości udanych działań biznesowych. Nasze sposoby zachowania, reakcje, etykieta, umiejętność odnalezienia się w różnych sytuacjach, szacunek dla różnic kulturowych, stanowią niezwykle ważny element budowania relacji interpersonalnych, tak istotnych w świecie biznesu.
Celem szkolenia jest podniesienie umiejętności interpersonalnych uczestników w zakresie budowania relacji biznesowych na wyższy poziom. Dzięki zrozumieniu mechanizmów budowania relacji (według M. Knappa) każdy łatwiej zidentyfikuje swój obszar do rozwoju.
Szczegółowo omówiony zostanie mechanizm budowy porozumienia (rapport), najistotniejszy w procesie budowania trwałej relacji i fundamentalny dla udanej sprzedaży.
Podczas szkolenia omawiamy również praktyczne aspekty drobnych, ale ważnych elementów jak:
- budowanie relacji poprzez kanały online
- wykorzystanie LinkedIn do nawiązywania i rozwoju relacji
- przechodzenie na „Ty”
- posiłki z klientami
- dotrzymywanie słowa w drobnych sprawach
- prezenty okolicznościowe
- imprezy integracyjne
Uczestnicy utrwalą nowe umiejętności w trakcie ćwiczeń praktycznych.
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie jest skierowane do:
- wszystkich handlowców
- kadry menedżerskiej
- innych pracowników kontaktujących się kluczowymi klientami
Cele szkolenia:
- wzrost sprzedaży,
- zwiększenie wzajemnych relacji z najważniejszymi klientami firmypoprawa przewidywalności biznesu,
- podniesienie umiejętności – zarządzania sprzedażą do klientów strategicznym.
Korzyści:
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- wiedzieli jak bada się satysfakcję klientów ze współpracy,
- rozumieli zasady i narzędzia pracy KAMa (menedżera klienta kluczowego),
- rozumieli proces budowy relacji a zwłaszcza porozumienia (rapport),
- potrafili stosować w praktyce metody budowy i rozwoju relacji,
- odświeżą zasady autoprezentacji, prowadzenia spotkań biznesowych oraz prowadzenia rozmów na poziomie C-Level.
Stosowane metody:
- odgrywanie scenariuszy,
- dyskusja moderowana,
- analiza autentycznych problemów – na przykładach zaczerpniętych z życia.
Informacje organizacyjne
Liczebność grupy: 5-10
Liczba godzin i dni dydaktycznych: 8 godzin przez 1 dzień.