Chińska kultura organizacyjna
[MB02]
Jednym zdaniem
Różnice między chińską, zachodnią a polską kulturą organizacyjną w praktyce zarządzania ludźmi.
Opis szkolenia
W chińskim społeczeństwie chodzi o grupę, podczas gdy kultura Zachodu celebruje jednostkę. Zachód to merytokracja, w której ludzie mogą błyszczeć, podczas gdy w Chinach każdy sukces uważany jest za sukces firmy, rodziny lub zespołu. Chińczyk rozważy, w jaki sposób jego działania mogą wpłynąć na całą grupę, a nie rozglądać się tylko za sobą.
Dla Chińczyków hierarchia jest niezwykle ważna, a szacunek zawsze jest okazywany osobom znajdującym się wyżej w strukturze. Amerykańskie firmy mają zazwyczaj bardzo płaskie struktury, a pracownicy na wszystkich poziomach mają dostęp do osób C-Level. W Chinach pracownik znajdujący się w dolnej części skali płac nie spodziewa się bezpośredniego kontaktu ze swoimi przełożonymi. Wszyscy znają swoje miejsce w strukturze i przestrzegają zasad, które się z tym wiążą.
Różnic w funkcjonowaniu społeczeństw jest więcej i dotyczą one zarówno narodów, społeczności lokalnych, zespołów w pracy czy relacji między ludźmi.
Jeśli Twoja organizacja współpracuje z firmą chińska lub masz do czynienia z mieszanym zespołem polsko-chińskim to szkolenie jest właśnie dla Ciebie!
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie jest skierowane do:
osób, które w swojej pracy mają do czynienia ze stykiem kultur europejskiej i chińskiej (np. prowadza interesy z firmami z Dalekiego Wschodu)
pracowników firm z kapitałem chińskim
pracowników firm posiadających oddziały na Dalekim Wschodzie
Cele szkolenia:
integracja pracowników i poprawa relacji w zespole składającym sią z przedstawicieli różnych kultur
ułatwienie kontaktów biznesowych z Chińczykami poprzez podniesienie poziomu inteligencji kulturowej (CQ)
Korzyści:
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili poruszać się ze zrozumieniem i szacunkiem w obszarach:
relacji z przełożonymi
podejścia do hierarchii i seniorów
uprzejmej rozmowy
przyjaźni w pracy i biznesie
podejście do punktualności, deadline’ów, oraz presji czasu w
negocjacjach
savoir-vivre w typowych sytuacjach biznesowo-towarzyskich
żartów i humoru
Stosowane metody:
ćwiczenia praktyczne
dyskusja moderowana
Informacje organizacyjne
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00
Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.