Employee Advocacy
[MB06]
Jednym zdaniem
Usługa budowy wizerunku osobistego i firmowego na LinkedIn.
Opis szkolenia
Największe organizacje światowe i polskie (np. PKN Orlen S.A., Tesla) odchodzą od tradycyjnych kanałów komunikacyjnych na rzecz rzecznictwa pracowników.
Jest to spowodowane eksplozją mediów społecznościowych (SoMe) w ostatnich latach i tym samym stopniową migracją miejsca, w którym powstają zainteresowania: produktami, usługami, markami, firmami. To obecnie najlepsze miejsce do wpływu na opinie.
Wymaga to jednak, żeby poszczególne osoby zaczęły myśleć o swoich działaniach jak o wydawaniu swojego miniczasopisma.
LinkedIn, jest unikalnym portalem biznesowym, który adresuje wiele uciążliwych problemów firmy pozornie niezwiązanych z mediami społecznościowymi (np. podwyższona fluktuacja, koszty rekrutacji, kryzysy wizerunkowe). Pozwala całkowicie uniezależnić się od tradycyjnych mediów, redakcji i dziennikarzy.
Nasze szkolenie pozwoli uczestnikom na stopniowe, bezstresowe i całkowicie kontrolowane wejście w świat LinkedIn.
Dzięki odpowiedniemu szkoleniu, wdrożeniu i koordynacji działań nasi klienci docierają ze swoimi materiałami do tysięcy profesjonalistów w Polsce.
(Rekordowy post uczestnika osiągnął zasięg ponad 150 tysięcy wyświetleń (maj 2020 r.) – ten case jest omawiany na szkoleniu.)
Projekt wdrożenia Employee Advocacy
ETAP I – Przygotowanie
Spotkanie z osobami odpowiedzialnymi za strategię firmy (szefowie działów, Zarząd). Prezentacja korzyści i metodyki programu oraz ustalenie celów działania (0,5-1h).
Po zakończeniu tego etapu następuje wyłonienie Grupy Ambasadorów – złożonej z ochotników.
ETAP III – Działanie
Koordynacja działań uczestników Grupy Ambasadorów:
planowanie kalendarza działań (min, 1 post miesięcznie na osobę),
pisanie gotowych postów (ghostwriting) lub korekta tekstów
napisanych samodzielnie,
(Post na LinkedIn ma (obecnie) limit 1300 znaków (wlącznie ze spacjami i hashtagami), materiał video do 5 minut.)dostarczanie wysokiej jakości materiałów graficznych – ilustracji/video unikalnych dla każdego postu, w oparciu o wysokiej jakości zdjęcia stokowe,
opieka nad publikowanymi materiałami (pomoc w opublikowaniu postu, praca nad maksymalizacją zasięgu, reagowanie i odpowiadanie na
komentarze, reagowanie kryzysowe (hejterzy, wandalizmy, skargi klientów itp.).
Comiesięczne podsumowanie zasięgów poszczególnych uczestników i rewizja składu Grupy Ambasadorów.
ETAP II – Szkolenie
Szkolenie „Budowanie wizerunku na LinkedIn” – stacjonarne (3h) lub webinarium (2h) agenda poniżej. Audyt profilów LinkedIn dla uczestników szkolenia. Krótkie sesje indywidualne (wideokonsultacje online) 15 min./osobę podczas których:
omówimy wyniki indywidualnego audytu profilu i aktywności,
zaproponujemy dalsze działania,
odpowiemy na pytania i wątpliwości. Sesja mentoringu grupowego (online, 1h)
powtórzenie materiału,
wyjaśnienie pytań,
rozszerzenie o dodatkowe wiadomości.
Szkolenie „Budowanie wizerunku na LinkedIn”
• LinkedIn i jego rola w biznesie.
§ pocobyćobecnymwSocialMedia?
§ obawyizastrzeżeniazwiązanezobecnościąwmediach
(społecznościowych) § paradoksyLinkedIn
• Możliwości biznesowe LinkedIn
§ jakzaplanowaćswojąobecnośćnaLinkedInie,
§ jakmądrzedobraćceledziałańioszacowaćgrupydocelowe, § jakstworzyćprofesjonalnyprofilosobowy,
§ jakbudowaćswojąmarkęosobistą(personalbranding).
• Nawiązywanie wartościowych relacji
§ jakbudowaćswojąspołeczność,
§ jakgenerowaćleadynaLinkedInie, § jakniezachowywaćsięnaLinkedIn.
• Tworzenie i dystrybucja angażujących treści
§ jakprzełamaćswojąnieśmiałośćdopisania, § jakpisaćkomentarze,
§ jakudostępniaćmateriały,
§ jakpisaćposty,
• Q&A i Podsumowanie.
Korzyści:
Po zakończeniu szkolenia uczestnik powinien:
umieć stworzyć profesjonalny profil z rankingiem najwyższy
swobodnie i bezstresowo pracować w LinkedIn,
rozumieć mechanizmy działania LinkedIn, a zwłaszcza algorytm
promocji treści,
potrafić zdefiniować swoje indywidualne cele związane z aktywnością w
LinkedIn,
samodzielnie generować treści wysokiej jakości,
umieć budować wizerunek siebie jako eksperta.
Informacje organizacyjne
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00
Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.