Negocjacje biznesowe - poziom zaawansowany [SA02]
Jednym zdaniem
Intensywne szkolenie, które uczy umiejętnego, dynamicznego dostosowania zachowań własnych do zachowań i reakcji „drugiej strony”, aby osiągnięcia sukcesu w negocjacjach.
Opis szkolenia
Uświadomienie sobie własnych, nawykowych zachowań odgrywanych w kontekście prowadzonych negocjacji z perspektywy Kupca. Zwrócenie uwagi na subtelne zachowania negocjatora, zdradzające jego nastawienie oraz przekonania względem nas i prowadzonych przez nas negocjacji.
Na szkoleniu zaprezentowane zostaną najczęstsze zachowania stosowane przez negocjatorów – Kupców, w celu budowania wizerunku lidera, bądź „zastraszania” partnera negocjacji. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać te zachowania, właściwie je interpretować, poznają przyczyny własnych reakcji na te zachowania i nauczą się je stosować, mając zarazem mocne wsparcie w postaci teorii psychologicznej.
Dodatkowym celem tego szkolenia jest zdobycie praktycznych umiejętności z zakresu negocjacji w relacji B2B oraz wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia i trenerem.
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie jest skierowane do:
• menedżerów zarządzających sprzedażą
• handlowców i kupców
• pracowników różnych specjalizacji i szczebli negocjujących z klientem zewnętrznym lub wewnętrznym
Cele szkolenia:
- Doskonalenie umiejętności panowania nad emocjami i odpowiedniego budowania własnej pozycji i siły w oczach partnera.
- Doskonalenie umiejętności doboru właściwej strategii negocjacyjnej w zależności od kontekstu i celu negocjacji.
- Analiza i nauka wykorzystania procesów psychologicznych wpływających na podejmowanie decyzji w negocjacjach.
- Przećwiczenie sposobów radzenia sobie z manipulacją i agresją w negocjacjach.
- Przygotowanie emocjonalne do prowadzenia trudnych negocjacji.
- Analiza własnego stylu jako negocjatora; przyjrzenie się jego potencjałowi, mocnym i słabym stronom.
Korzyści:
Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli:
- zyskują biegłość i elastyczność w stosowaniu różnych strategii i technik negocjacyjnych;
- są przygotowani emocjonalnie i poznawczo do prowadzenia trudnych negocjacji;
- potrafią budować osobistą siłę negocjacyjną, bazując na indywidualnym potencjale.
Stosowane metody:
Umiejętności, które będziemy rozwijać na szkoleniu, wynikają przede wszystkim z praktyki i doświadczenia. W związku z tym szkolenie ma charakter treningowy.
Podstawowymi metodami pracy są:
- gry i symulacje negocjacyjne;
- analiza studiów przypadku;
- dyskusje moderowane;
- sesje ze sparing partnerem;
- videotrening: praca z kamerą oraz analiza nagranego materiału;
- testy autodiagnostyczne;
- krótkie wykłady teoretyczne;
- odgrywanie scenek.
Informacje organizacyjne
Liczebność grupy: 6-15.
Liczba godzin i dni dydaktycznych: 15 godzin przez 2 dni.