PODSTAWY SPRZEDAŻY
tradycyjnej i cyfrowej [SE02]
Jednym zdaniem
Kompleksowe szkolenie, na którym uczestnicy poznają podstawy skutecznej sprzedaży i właściwej obsługi klienta, które wykorzystają w handlu tradycyjnym oraz internetowym.
Opis szkolenia
Sprzedaż stanowi podstawę działań i rozwoju większości firm. Miarą sukcesu sprzedaży jest nie tylko sprzedany w dobrej cenie produkt, ale również poziom zadowolenia klienta i jego chęć do ponownych zakupów w naszym sklepie czy punkcie usługowym.
Szkolenie szczegółowo omawia podstawowe techniki sprzedażowe, zwracając uwagę na różne potrzeby i zachowania klientów — np. klienci z pokolenia X cenią sobie zupełnie inne aspekty i zachowania niż klienci z pokolenia Z.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak umieć rozpoznać te potrzeby klienta, a także jak powinna wyglądać jego właściwa obsługa w sklepie, zarówno tym tradycyjnym, jak i internetowym.
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników sklepów i punktów usługowych;
- pracowników sklepów internetowych;
- osób mających bezpośredni kontakt z klientem np. w hotelu.
Cele szkolenia:
- Wzmocnienie dobrego wizerunku firmy w oczach klientów oraz zbudowanie ich zaufania do marki i produktów/usług oferowanych przez sklep/firmę;
- Poprawa jakości i standardów obsługi klientów;
- Wzrost pewności siebie pracowników sprzedaży oraz rozwinięcie ich zdolności do efektywnej komunikacji i rozwiązywania problemów klientów;
- Zwiększenie sprzedaży poprzez skuteczniejszą identyfikację potrzeb klientów i dostosowanie oferty;
- Właściwe zarządzanie zwrotami i negatywnymi opiniami;
- Nauka korzystania z nowych narzędzi i technologii, które mogą pomóc w doskonaleniu procesów biznesowych i obsługi klientów.
Korzyści:
Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą umiejętności takie jak:
- Zdolność rozpoznania typu klienta oraz jego potrzeb;
- Umiejętność właściwego przedstawienia produktu klientowi i zamknięcia sprzedaży;
- Pozytywne i otwarte komunikowanie się z klientem;
- Techniki sprzedażowe pozwalające na zwiększenie sprzedaży i tworzenie dobrej relacji z klientem;
- Znajomość specyfiki sprzedaży w sklepie internetowym oraz mediach społecznościowych;
- Asertywność, umiejętność rzeczowego odpowiadania na opinie (negatywne i pozytywne).
Stosowane metody:
- ćwiczenia praktyczne,
- odgrywanie scenek,
- omawianie konkretnych przykładów,
- dyskusja moderowana.
Informacje organizacyjne
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00
Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.