Podstawy zarządzania
First Time Manager [MA01]
Jednym zdaniem
Intensywne szkolenie przygotowujące do roli kierowniczej.
Opis szkolenia
Początkujący menedżerowie zastanawiają się zawsze: co będzie jeśli nie dam rady? To zrozumiała obawa przed nową odpowiedzialnością i zupełnie nową rolą, z którą będę musieli się zmierzyć.
Według badań firmy Development Dimensions International:
zaledwie 10% nowo mianowanych menedżerów jest w jakikolwiek sposób przygotowywany wcześniej do swojej nowej roli.
42% w ogóle nie wie, czego się od nich oczekuje
30% przyznała, że żałuje, że w ogóle dostała awans.
Awans wewnętrzny to wyzwanie zarówno dla menedżera jak i jego zespołu. Musi zacząć wydawać polecenia swoim dotychczasowym kolegom i zarządzać ich pracą. Jak poradzić sobie z pułapkami koleżeńskich relacji i jak ukształtować nowe?
Szkolenie to wstęp do zarządzania zasobami ludzkimi. To czego nauczą się i zrozumieją uczestnicy to warsztat menedżera „w pigułce”, podany w zrozumiały i inspirujący sposób.
Celem kursu dla początkujących menedżerów jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności, które pozwolą im poczuć się lepiej w roli osoby kierującej innymi osobami, wzmocnić autorytet i wskazać metody rozwiązywanie typowych problemów szefa.
Początkujący kierownik zmaga się z wieloma nowymi dla niego zagadnieniami, takimi jak sprawna i asertywna komunikacja, motywowanie, nadzór nad zespołem, inspirujące przywództwo.
Uczestnicy poszerzą swoją świadomość, jaki jest ich system wartości jako lidera. Wezmą udział w wielu ćwiczeniach i scenkach, w których rozwiną swoje umiejętności przywódcze. Podczas szkolenia będzie miejsce na wiele refleksji, ćwiczeń, wymiany doświadczeń.
Jako uzupełnienie szkolenia proponujemy sesję mentoringu grupowego.
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie jest skierowane do:
- menedżerów z relatywnie krótkim stażem,
- pracowników, którzy w niedługim czasie mogą zostać kierownikami,
- członków kadry zarządczej, którzy szukają inspiracji i wskazówek dla swojej pracy,
- właścicieli małych firm, którzy chcą udoskonalić swoje sposoby zarządzania.
Cele szkolenia:
- poprawa sprawności organizacji,
- poprawa jakości zarządzania ludźmi w firmie,
- ugruntowanie dobrej kultury organizacyjnej,
- zmniejszenie rotacji personelu, a zwłaszcza tzw. niezapowiedzianych odejść z pracy.
Korzyści:
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- rozumieli swoją rolę jako kierownika i przywódcy,
- przygotowani do sprostania roli kierownika,
- potrafili radzić sobie z trudnymi sytuacjami komunikacyjnymi w organizacji,
- potrafili zidentyfikować typowe zagrożenia w zarządzaniu ludźmi,
- wiedzieli, jak budować swój wizerunek szefa,
- rozumieli źródła budowy i erozji swojego autorytetu,
- mogli poradzić sobie z sytuacją „wczoraj kolega – dzisiaj szef”.
Stosowane metody:
- odgrywanie scenariuszy
- analiza autentycznych problemów kadry kierowniczej – na przykładach
- ćwiczenia praktyczne
- dyskusja moderowana.
Informacje organizacyjne
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00
Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.