Podstawy zarządzania
First Time Manager [MA01]
Jednym zdaniem
Intensywne szkolenie przygotowujące do roli kierowniczej.
Opis szkolenia
Początkujący menedżerowie zastanawiają się zawsze: co będzie jeśli nie dam rady? To zrozumiała obawa przed nową odpowiedzialnością i zupełnie nową rolą, z którą będę musieli się zmierzyć.
Według badań firmy Development Dimensions International:
zaledwie 10% nowo mianowanych menedżerów jest w jakikolwiek sposób przygotowywany wcześniej do swojej nowej roli.
42% w ogóle nie wie, czego się od nich oczekuje
30% przyznała, że żałuje, że w ogóle dostała awans.
Awans wewnętrzny to wyzwanie zarówno dla menedżera jak i jego zespołu. Musi zacząć wydawać polecenia swoim dotychczasowym kolegom i zarządzać ich pracą. Jak poradzić sobie z pułapkami koleżeńskich relacji i jak ukształtować nowe?
Szkolenie to wstęp do zarządzania zasobami ludzkimi. To czego nauczą się i zrozumieją uczestnicy to warsztat menedżera „w pigułce”, podany w zrozumiały i inspirujący sposób.
Celem kursu dla początkujących menedżerów jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności, które pozwolą im poczuć się lepiej w roli osoby kierującej innymi osobami, wzmocnić autorytet i wskazać metody rozwiązywanie typowych problemów szefa.
Początkujący kierownik zmaga się z wieloma nowymi dla niego zagadnieniami, takimi jak sprawna i asertywna komunikacja, motywowanie, nadzór nad zespołem, inspirujące przywództwo.
Uczestnicy poszerzą swoją świadomość, jaki jest ich system wartości jako lidera. Wezmą udział w wielu ćwiczeniach i scenkach, w których rozwiną swoje umiejętności przywódcze. Podczas szkolenia będzie miejsce na wiele refleksji, ćwiczeń, wymiany doświadczeń.
Jako uzupełnienie szkolenia proponujemy sesję mentoringu grupowego.
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie jest skierowane do:
- menedżerów z relatywnie krótkim stażem,
- pracowników, którzy w niedługim czasie mogą zostać kierownikami,
- członków kadry zarządczej, którzy szukają inspiracji i wskazówek dla swojej pracy,
- właścicieli małych firm, którzy chcą udoskonalić swoje sposoby zarządzania.
Cele szkolenia:
- poprawa sprawności organizacji,
- poprawa jakości zarządzania ludźmi w firmie,
- ugruntowanie dobrej kultury organizacyjnej,
- zmniejszenie rotacji personelu, a zwłaszcza tzw. niezapowiedzianych odejść z pracy.
Korzyści:
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- rozumieli swoją rolę jako kierownika i przywódcy,
- przygotowani do sprostania roli kierownika,
- potrafili radzić sobie z trudnymi sytuacjami komunikacyjnymi w organizacji,
- potrafili zidentyfikować typowe zagrożenia w zarządzaniu ludźmi,
- wiedzieli, jak budować swój wizerunek szefa,
- rozumieli źródła budowy i erozji swojego autorytetu,
- mogli poradzić sobie z sytuacją „wczoraj kolega – dzisiaj szef”.
Stosowane metody:
- odgrywanie scenariuszy
- analiza autentycznych problemów kadry kierowniczej – na przykładach
- ćwiczenia praktyczne
- dyskusja moderowana.
Informacje organizacyjne
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00
Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.
oto klienci, z którymi mieliśmy przyjemność współpracować
![1-2.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/1-2.png)
![21.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/21.png)
![5.jpg](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/5.jpg)
![18.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/18.png)
![nowe loga klientow2](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/09/nowe-loga-klientow2.png)
![nowe loga klientow3](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/09/nowe-loga-klientow3.png)
![20.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/20.png)
![2.jpg](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/2.jpg)
![16.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/16.png)
![14.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/14.png)
![23.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/23.png)
![12.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/12.png)
![13.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/13.png)
![nowe loga klientow](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/09/nowe-loga-klientow.png)
![11.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/11.png)
![8.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/8.png)
![9.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/9.png)
![nowe loga klientow5](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/09/nowe-loga-klientow5.png)
![nowe loga klientow4](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/09/nowe-loga-klientow4.png)
![nowe loga klientow6](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/09/nowe-loga-klientow6.png)
![5-1.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/5-1.png)
![4.jpg](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/4.jpg)
![7.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/7.png)
![3.jpg](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/3.jpg)
![6-1.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/6-1.png)
![3-2.png](https://kordoedukacja.pl/wp-content/uploads/2023/02/3-2.png)