Rozwiązywanie konfliktów
[EB04]
Jednym zdaniem
Jak najlepiej zapobiegać i postępować z sytuacjami konfliktowymi w organizacji.
Opis szkolenia
Konflikty są nieuniknione i wykluczenie ich z życia jest niemożliwe. Są częstym i naturalnym zjawiskiem, wynikającym z dynamiki procesów zachodzących między ludźmi. Można jednak nauczyć się jak konfliktom zapobiegać, ograniczać ich negatywne skutki i rozwiązywać z korzyścią dla wszystkich stron.
Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się:
- Czym jest konflikt i dlaczego to jest zjawisko naturalne i dobre?
- Jakie są rodzaje i przyczyny powstawania konfliktów?
- Jak przebiega konflikt?
- Jakie zjawiska towarzyszą konfliktom w firmie?
- Jak zarządzać konfliktem (np. w swoim zespole)?
- Jak rozwiązywać spory?
- Jak nasza inteligencja emocjonalna (EQ) wpływa na radzenie sobie z konfliktami (wprowadzenie)
- Jakie są najczęstsze błędy w zarządzaniu konfliktem?
- Sposoby zarządzania konfliktami w dużych organizacjach?
Uczestnicy przećwiczą umiejętności interpersonalne w inscenizowanych sytuacjach konfliktowych oraz nauczą się szybko rozpoznawać każdy z 5 typów konfliktów i dobierać optymalny rodzaj komunikacji.
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie jest skierowane do:
- kadry menedżerskiej
- pracowników z dużym potencjałem rozwoju
Cele szkolenia:
- poprawa komunikacji w organizacji
- ograniczenie rotacji personelu
- polepszenie kultury organizacyjnej firmy
Korzyści:
Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli:
- czym są i jak przebiegają konflikty,
- jak radzić sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych,
- jak zapobiegać, rozpoznawać i odpowiednio reagować na konflikty w zespole.
Stosowane metody:
- dyskusja moderowana
- odgrywanie scenek i symulowanie sytuacji konfliktowych
- grywalizacja z wykorzystaniem profesjonalnej gry szkoleniowej
Informacje organizacyjne
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00
Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.