Zarządzanie działem handlowym
[MA11]
Jednym zdaniem
Jak efektywnie zarządzać działem handlowym.
Opis szkolenia
Skuteczne zarządzanie zespołem handlowym jest dużym wyzwaniem. Bardzo często jest to zarządzanie na odległość. Wiąże się to z utrzymaniem motywacji handlowców, właściwym podejściem do wykonywania przez nich zadań oraz zapewnieniem odpowiedniego morale w zespole.
Konieczne jest zatem stworzenie sprawnego systemu sprzedaży. Potrzebna jest wiedza, która będzie łączyć umiejętność diagnozowania problemów, wyznaczania celów i zadań handlowych, motywowania, przewodzenia handlowcom, organizowania działu handlowego i raportowania wyników.
Na szczęście, menedżerów sprzedaży można tego nauczyć.
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie jest skierowane do:
osób zarządzających zespołami handlowymi,
dyrektor handlowy / sprzedaży,
menedżer działu sprzedaży,
krajowy/regionalny menedżer sprzedaży,
osób, które wkrótce obejmą, jedno z tych stanowisk.
Cele szkolenia:
umożliwienie uczestnikom wypracowania własnego stylu kierowania zespołem,
pogłębienie wiedzy o tym, jak mówić do pracowników, by zrozumieli dokładnie to, co chcemy im przekazać,
poznanie metod motywowania i wzbudzania twórczego zaangażowania członków zespołu,
rozwijanie umiejętności określania indywidualnych cech członków zespołu, niezbędnych przy przydzielaniu odpowiednich zadań,
poznanie sposobów formułowania celów i ustalania priorytetów,
pogłębienie umiejętności w zakresie stosowania technik pracy
zespołowej w rozwiązywaniu problemów,
rozwinięcie umiejętności przełamywania barier komunikacyjnych,
nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na sprawne
przeprowadzenie rozmowy indywidualnej z pracownikiem,
poznanie metod zainicjowania procesu budowania poczucia
wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa wśród członków zespołu.
Korzyści:
Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli:
jakie są obowiązki i kompetencje liderów zespołu,
jak inspirować i motywować pracowników,
jak efektywnie prowadzić zebrania zespołu,
jak delegować zadania w zespole,
jak pokonywać bariery komunikacyjne i sytuacje kryzysowe w zespole,
w jaki sposób budować zaufanie i poczucie więzi,
w jaki sposób rozwiązywać problemy w zespole i podejmować decyzje,
jakie aplikacje komputerowe mogą wesprzeć zarządzanie komunikacją,
delegacją odpowiedzialności, procesami i projektami w zespole,
jak mierzyć, kontrolować wydajność zespołu.
Stosowane metody:
odgrywanie scenariuszy,
analiza autentycznych problemów kadry kierowniczej – na przykładach
ćwiczenia praktyczne,
dyskusja moderowana
Informacje organizacyjne
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00
Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.