Zarządzanie działem handlowym

[MA11]

Jednym zdaniem

Jak efektywnie zarządzać działem handlowym.

Opis szkolenia

Skuteczne zarządzanie zespołem handlowym jest dużym wyzwaniem. Bardzo często jest to zarządzanie na odległość. Wiąże się to z utrzymaniem motywacji handlowców, właściwym podejściem do wykonywania przez nich zadań oraz zapewnieniem odpowiedniego morale w zespole.

Konieczne jest zatem stworzenie sprawnego systemu sprzedaży. Potrzebna jest wiedza, która będzie łączyć umiejętność diagnozowania problemów, wyznaczania celów i zadań handlowych, motywowania, przewodzenia handlowcom, organizowania działu handlowego i raportowania wyników.

Na szczęście, menedżerów sprzedaży można tego nauczyć.

Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia

Szkolenie jest skierowane do:

  • osób zarządzających zespołami handlowymi,

  • dyrektor handlowy / sprzedaży,

  • menedżer działu sprzedaży,

  • krajowy/regionalny menedżer sprzedaży,

  • osób, które wkrótce obejmą, jedno z tych stanowisk.

 

Cele szkolenia:

  • umożliwienie uczestnikom wypracowania własnego stylu kierowania zespołem,

  • pogłębienie wiedzy o tym, jak mówić do pracowników, by zrozumieli dokładnie to, co chcemy im przekazać,

  • poznanie metod motywowania i wzbudzania twórczego zaangażowania członków zespołu,

  • rozwijanie umiejętności określania indywidualnych cech członków zespołu, niezbędnych przy przydzielaniu odpowiednich zadań,

  • poznanie sposobów formułowania celów i ustalania priorytetów,

  • pogłębienie umiejętności w zakresie stosowania technik pracy

    zespołowej w rozwiązywaniu problemów,

  • rozwinięcie umiejętności przełamywania barier komunikacyjnych,

  • nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na sprawne

    przeprowadzenie rozmowy indywidualnej z pracownikiem,

  • poznanie metod zainicjowania procesu budowania poczucia

    wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa wśród członków zespołu.

Korzyści:

Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli:

  • jakie są obowiązki i kompetencje liderów zespołu,

  • jak inspirować i motywować pracowników,

  • jak efektywnie prowadzić zebrania zespołu,

  • jak delegować zadania w zespole,

  • jak pokonywać bariery komunikacyjne i sytuacje kryzysowe w zespole,

  • w jaki sposób budować zaufanie i poczucie więzi,

  • w jaki sposób rozwiązywać problemy w zespole i podejmować decyzje,

  • jakie aplikacje komputerowe mogą wesprzeć zarządzanie komunikacją,

    delegacją odpowiedzialności, procesami i projektami w zespole,

  • jak mierzyć, kontrolować wydajność zespołu.

Stosowane metody:

  • odgrywanie scenariuszy,

  • analiza autentycznych problemów kadry kierowniczej – na przykładach

  • ćwiczenia praktyczne,

  • dyskusja moderowana

Informacje organizacyjne

Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00

Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.

oto klienci, z którymi mieliśmy przyjemność współpracować