Zarządzanie własnym czasem
[EA02]
Jednym zdaniem
Jak przejąć kontrolę nad upływającym czasem, by być bardziej produktywnym i mieć czas dla siebie.
Opis szkolenia
Każdy z nas ma własny sposób oceny tego czym jest czas, własne miary czy coś trwa „długo” czy „krótko”, dla każdego z nas płynie on inaczej. Co więcej, w zależności od sytuacji, ten czas może pozornie biec szybciej lub wolniej co dodatkowo komplikuje planowanie czasu.
Zarządzanie czasem (tzw. time management) nie jest proste. Do stworzenia własnego, dopracowanego i skutecznego systemu, dzięki któremu będziemy sprawnie zarządzać celami i zadaniami konieczna jest znajomość siebie i indywidualnego sposobu postrzegania czasu.
Poznanie mechanizmów ułatwiających zarządzanie naszym czasem pozwoli nam lepiej wykorzystać ten bezcenny zasób.
Współczesny menedżer nie jest w stanie nigdy zrobić wszystkich zadań, które wpływają na jego biurko. Zawsze część spraw musi pozostać niewykonana. Jak jednak zaplanować swój czas dnia i tygodnia aby nasz czas oddany pracy miał największy sens?
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie jest skierowane do:
- kadry kierowniczej, specjalistów, osób których zdolności planowania i zarządzania własnym czasem mają znaczący wpływ na całość organizacji,
- osób odczuwających silną potrzebę zmian w związku z ciągłym przepracowaniem, zmęczeniem i „brakiem czasu”
- osób, które niedawno otrzymały nowe, bardziej odpowiedzialne stanowisko
- osób zagrożonych wypaleniem zawodowym
Cele szkolenia:
- rozwinięcie umiejętności efektywnego zarządzania czasem (w pracy i prywatnie)
- nauczenie uczestników, w jaki sposób być maksymalnie skutecznym w swoich działaniach bez stresu i z poczuciem kontroli nad sprawami
- poznanie jednej z technik zarządzania sobą w czasie: Getting Things Done®
Korzyści:
Po szkoleniu uczestnicy:
- będą działali efektywniej
- będą potrafią jeszcze lepiej planować swoje zadania
- będą skuteczniej pracować pod presją czasu
- będą potrafili zauważać i zwalczać swoje szkodliwe nawyki
- będą potrafili wprowadzać dobre nawyki
- będą wiedzieli jak poprawiać swoją punktualność, odpowiedzialność i wytrwałość
- dzięki mniejszemu stresowi i lepszej koncentracji wpłyną pozytywnie na atmosferę w zespole
- będą wiedzieć, jak zwalczać odkładanie spraw na później
- będą potrafili zauważać i usuwać czynniki zakłócające pracę
- dzięki lepszej organizacji czasu i pracy wzmocnią swój autorytet wśród innych
Stosowane metody:
ćwiczenia indywidualne i zespołowe, studium przypadku, gry, symulacje biznesowe, testy
Informacje organizacyjne
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00
Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.