Wdrażanie i wprowadzanie (onboarding and orientation)
[MB03]
Jednym zdaniem
Onboarding i orientacja – wdrażanie i wprowadzanie nowego pracownika.
Opis szkolenia
Pozyskanie nowego pracownika to nie wszystko.
Dla wielu pracowników rozpoczynających swoją przygodę z nową firmą pierwsze momenty po zetknięciu się z obowiązkami są bardzo stresujące. Inne środowisko, kultura pracy, wymagania i organizacja wymagają pewnego czasu na wdrożenie. Wiele świeżo zrekrutowanych osób uważa brak systemowego podejścia do tego zagadnienia za jeden z największych problemów, utrudniających lub wręcz uniemożliwiających właściwą realizację powierzonych zadań.
Odpowiedzią na te potrzeby jest skuteczny onboarding. To jedna z kluczowych kwestii, którą zająć powinien się nie tylko dział HR, ale również zarządzający wszystkimi komórkami organizacji.
Jakość wdrożenia pracownika wpływa na wizerunek pracodawcy, zaangażowanie pracownika a w konsekwencji retencję. Mądry onboarding wpływa na szybsze rozumienie zakresu obowiązków i odpowiedzialności, a więc efektywność pracownika.
Grupa docelowa – uczestnicy szkolenia
Szkolenie skierowane jest do:
pracowników HR,
kadry zarządzającej wszystkich szczebli,
każdego kto chciałby poznać zasady i wpływ onboarding zarówno na
organizację oraz jej pracowników i ich przełożonych.
Cele szkolenia:
poznanie narzędzi, które pomogą w jak najlepszym rozpoczęciu pracy przez nowych pracowników,
ograniczenie zjawiska niezapowiedzianych odejść z pracy,
wdrożenie procesów pozwalających tworzyć kulturę organizacyjną już
od pierwszych dni pracy.
Korzyści:
Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieli:
jakie są trendy i dane w onboardingu – co one znaczą dla Twojej organizacji;
jakie są rodzaje onboardingu;
jakie są modele efektywnego procesu wdrożeniowego;
w jaki sposób firmy radzą sobie z wdrożeniem nowych pracowników w
trybie pracy zdalnej;
jakie są cele i kluczowe założenia procesu wdrożeniowego;
na jakie potrzeby organizacji odpowiada onboarding;
kogo warto zaangażować w proces onboardingu;
jakie są najczęściej popełniane błędy w procesie onboardingu;
jakie są pozytywne skutki uboczne z zaangażowania innych pracowników we wdrożenie nowicjuszy;
w jaki sposób zidentyfikować kluczowe składowe ścieżki wdrożeniowej;
jakie są dobre praktyki w onboardingu.
Stosowane metody:
• wykład,
• ćwiczenia indywidualne.
Informacje organizacyjne
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w ciągu 6-7h (tzw. dzień szkoleniowy).
Rekomendujemy rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 i zakończenie o 16:00
Liczba uczestników nie ma wpływu na cenę, aczkolwiek nie rekomendujemy grup większych niż 20 osób (15 optimum).
Wszystkie szkolenia mogą być realizowane w miejscu wskazanym przez klienta lub zdalnie (w dowolnym, popularnym systemie do wideokonferencji). W przypadku szkoleń poza aglomeracją warszawską do ceny zostanie doliczony koszt podróży.